מינדולייף מספקת מגוון פתרונות חכמים מבוססי IoT

החברה מייצרת מגוון מוצרים בתחום בקרת הבניין, ניהול אנרגיה ובתים חכמים, אשר מאפשרים שליטה ובקרה על מגוון צרכני החשמל בבניינים תעשייתיים, מסחריים ובמרחב הביתי.

 

דרכי יצירת קשר

88 Centre Street North,
Toronto L4W 1C9

info@mindolife.com

+972 (4) 6282082

Energy saving. Energy saving light bulb and old bulb.Money coins on a dark background. Energy saving. Stack of coins.Environmental protection

מאירים דרך המספרים: מדוע מערכות מיזוג אוויר צורכות יותר אנרגיה ממערכות תאורה בבתי ספר

ככל שהעולם נעשה מודע יותר לאנרגיה, חיוני להבין את ההשפעה של מערכות שונות על צריכת החשמל. בבתי הספר, מערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר (HVAC) אחראיות לצריכת אנרגיה רבה יותר ממערכות תאורה.

מערכות HVAC מתוכננות לשמור על טמפרטורה פנימית נוחה ועל איכות האוויר, ותפקודן קריטי לבריאותם ולרווחתם של התלמידים והצוות. עם זאת, הם דורשים כמויות משמעותיות של אנרגיה כדי לפעול. על פי מינהל המידע לאנרגיה בארה”ב, מערכות HVAC מהוות כ-39% מצריכת האנרגיה הכוללת במבנים מסחריים, כולל בתי ספר.

לעומת זאת, מערכות תאורה מהוות בדרך כלל רק 11% מצריכת האנרגיה בבניינים מסחריים. עם האימוץ המוגבר של טכנולוגיות תאורה חסכוניות באנרגיה כגון נורות LED, אחוז זה צפוי לרדת עוד יותר.

מספר גורמים תורמים לצריכת האנרגיה הגבוהה יותר של מערכות מיזוג אוויר בבתי הספר. אחד הגורמים המרכזיים הוא הצורך לשמור על טמפרטורות עקביות לאורך כל יום הלימודים, ללא קשר לתנאי מזג האוויר החיצוניים. משמעות הדבר היא שמערכות מיזוג אוויר חייבות לחמם או לקרר את הבניין באופן רציף, מה שדורש אנרגיה רבה.

גורם נוסף הוא גודל מערכות מיזוג האוויר הנדרשות לבתי הספר. בתי ספר הם בדרך כלל בניינים גדולים עם מספר קומות וכיתות לימוד, מה שמחייב התקנה של מערכות מיזוג אוויר גדולות יותר כדי לווסת את הטמפרטורה ואת איכות האוויר. מערכות גדולות אלה דורשות יותר אנרגיה לתפעול, ותורמות לצריכת האנרגיה הכוללת של בית הספר.

לסיכום, בעוד שמערכות מיזוג אוויר חיוניות להבטחת סביבת למידה נוחה ובריאה בבתי הספר, הן צורכות יותר אנרגיה ממערכות תאורה. לכן, על מנת לקבל חיסכון בחשמל מיטבי, חיוני שבתי הספר יטמיעו מערכות מיזוג אוויר חסכוניות באנרגיה ויאמצו שיטות עבודה המסייעות להפחית את צריכת האנרגיה תוך שמירה על איכות האוויר והטמפרטורה בתוך הבית. מאמצים כאלה לא רק מועילים לסביבה אלא גם מפחיתים את עלויות התפעול ותורמים לקיימות הכוללת של בית הספר.